Kontakt os

Hvis du har brug for at komme i dialog med os, er du velkommen til at benytte kontaktformularen. Du er naturligvis også altid velkommen til at ringe til os.

HOVEDKONTOR

Kirkebjerg Allé 88
DK-2605 Brøndbyvester
Danmark​

KONTAKT

info@idconnect.dk
+45 5363 6732

Ofte stillede spørgsmål.

Vi har samlet nogle af de spørgsmål, som vores kunder oftest stiller.

Kan jeg automatisere og dokumentere ansættelse af nye medarbejdere?

Ved at opbygge jobprofiler, der indeholder de mest benyttede IT-systemer, som en afdeling har brug for, og dernæst påføre rollen på selve afdelingen, vil den nye medarbejder have adgang til disse systemer i afdelingen den dag, medarbejderen starter på arbejde.

Arbejder ID Connect kun med kommuner?

ID Connect har udviklet løsningen ud fra konkrete behov i de danske kommuner. Disse baseres typisk på tusindvis af medarbejdere og hundredvis af systemer. Det har skabt en robust og skalerbar platform, som også passer ind i andre brancher og private virksomheder.

Hvordan kan det lade sig gøre at få etableret min egen løsning på kun 4 uger?

Løsningen er bygget op som en Cloud-løsning, der arbejder sammen med dit eget lokale Microsoft Active Directory. Derfor er det utroligt smidigt at etablere en krypteret forbindelse, der gør det muligt at genbruge dine egne brugere samt udstille dine egne IT-systemer.  

Hvordan hjælper denne løsning mig med at overholde GDPR?

Løsningen hjælper primært med de kapitler i ISO27001, der vedrører adgangskontrol. Når adgang til IT-systemer betjenes via ID Connect, er der rapportering i realtid over, hvilke brugere der har adgang til hvilke IT-systemer. Samtidig er der revisionsspor på, hvornår brugeren har fået adgang, og hvem der har tildelt adgangen. 

Det er en Cloud-løsning, hvor sikkert er det egentligt at bruge løsningen?

Alle forbindelser mellem IC Connect’s service og kundens løsning er krypteret og kan dermed ikke læses af andre. Løsningen er placeret inden for EU, i et topsikret datacenter der føres kontrol med. Der udføres årligt revisionskontrol af processerne i ID Connect for at sikre at reglerne efterleves i forhold til GDPR.

Hvordan sikrer jeg, at nye medarbejdere får en professionel opstart?

Ud over de roller, der automatisk tildeles via afdelingen, kan ledere eller udnævnte rolle-tildelere selv tildele yderligere roller til medarbejdere via en selvbetjeningsplatform. Der er fuld audit-log på tildeling af alle roller. 

Har du flere spørgsmål?

Fandt du ikke det, du ledte efter?
Kontakt os via formularen ovenfor, så vender vi hurtigt tilbage.

Ny case: Samarbejdet med Middelfart Kommune

ID Connects løsning til brugerstyring har været i brug i Middelfart Kommune gennem godt to år. Nu følger vi op og sætter bl.a. fokus på gevinster og erfaringer omkring brugerstyring i Middelfart Kommune.