Digital onboarding

Digital onboarding af nye medarbejdere

Når nye medarbejdere ansættes, er det afgørende, at processen er sikker og ensartet. Med digital onboarding af medarbejdere ud fra løn- eller HR-systemer, kan den nye medarbejder påbegynde sit arbejde fra dag ét.

Med et ensartet fundament for brugeroprettelser kan processen for opstart af en ny medarbejder automatiseres, og de første adgange til IT-systemer kan tildeles den nye medarbejder ud fra den afdeling, medarbejderen er ansat i.

Det lyder måske banalt, men i praksis betyder det, at selv interim medarbejdere kan sættes i gang med deres job på få minutter; i stedet for måske dage eller uger.

Med digital onboarding oprettes nye medarbejdere automatisk i det lokale Microsoft Active Directory og de tildeles en mailkonto samt et personligt hjemmedrev til egne dokumenter.

Afdelingslederen – eller en anden ansvarlig – modtager dernæst en mail med et link, der kan aktivere brugeren. Når brugeren aktiveres, får medarbejderen automatisk tildelt de yderligere adgange, der passer til medarbejderens primære arbejdsopgaver.

Se vores webinar om digital onboarding

WEBINAR: Automatisering og styr på governance under onboarding af kommunale medarbejdere. 

Vi gennemgår processen, fra en medarbejder bliver ansat, og oprettet i en løn organisation, til de er klar til at modtage post, og anvende IT-systemer.

Mere sikkerhed. Mindre besvær!

Rollebaseret adgangsstyring er den professionelle løsning til alle, der ønsker en sikker og effektiv metode til bruger- og adgangsstyring, som de selv kan administrere og vedligeholde. Med ID Connect kan du både beskytte medarbejdernes digitale identitet og samtidig skabe en sikker forbindelse mellem dine medarbejdere og de digitale tjenester, de bruger i dagligdagen.

Ny kundecase: Samarbejde med Hvidovre kommune

Hvidovre Kommune gennemførte i 20217 en stor organisationsændring. Det stillede krav til en ny og effektiv måde at håndtere kommunens mange brugere på. Læs, hvordan ID Connect’s service blev svaret.