Sikkerhed og compliance
gå’r hånd-i-hånd

Antallet af services, snitflader og integrationer stiger

Der er ofte langt fra IT-afdelingens ønsker og ambitioner om at overholde alle compliance-krav til den ledelsesmæssige forståelse og økonomiske opbakning, der bør følge med de stigende krav.

ID Connect bygger på en grundlæggende præmis om at sikre, at de IT-systemer, som allerede findes i virksomheden eller kommunen, gøres tilgængelige for organisationen og i et sprog, som også forstås af forretningen.

  • Det gør implementering hurtig og effektiv, idet ingen løsninger skal erstattes, før servicen fra ID Connect kan skabe værdi for både IT-afdelingen og organisationen.
  • IT-afdelingen får med ID Connetc’s service mulighed for at facilitere et samarbejde mellem systemejere og procesejere for på den måde at definere og beskrive systemer og adgange på et forståeligt sprog.      

Resultatet af er, at organisationen på ganske kort tid kan skabe et overblik over de mest kritiske systemer, og indblik i hvem der har adgang til disse. Med konkrete rapporter og et synligt resultat er rejsen på vej mod bedre compliance banet for altid.

Læs mere om sikkerhed og compliance

ID Connect sikrer, at kommuner og virksomheder kan leve op til kravene omkring GDPR. ID Connect’s service giver indsigt i, hvem der har adgang til systemer og data, og hvornår adgang er blevet tildelt eller fjernet. Det er også muligt at se, hvilken leder, der har godkendt medarbejderens adgang til de pågældende informationer.

Mere sikkerhed. Mindre besvær!

Rollebaseret adgangsstyring er den professionelle løsning til alle, der ønsker en sikker og effektiv metode til bruger- og adgangsstyring, som de selv kan administrere og vedligeholde. Med ID Connect kan du både beskytte medarbejdernes digitale identitet og samtidig skabe en sikker forbindelse mellem dine medarbejdere og de digitale tjenester, de bruger i dagligdagen.

I Hvidovre Kommune har ID Connect udviklet en løsning til oprettelse af vikarer

Med mange vikarer i Center for Sundhed og Ældre blev der stillet krav til fleksibilitet, brugervenlighed og høj hastighed, når vikarerne skulle tildeles adgange og rettigheder  – og fordelene var synlige fra dag 1!