ID Connect indgår strategisk samarbejde med ProActive [nu Fellowmind]
Sådan kan danske kommuner sikre systemadgang med digitale identiteter
ID Connect har indgået strategisk samarbejde med ProActive [nu Fellowmind], som er en af de førende Microsoft-partnere i Danmark. Målet med samarbejdet er at gøre det nemt for danske kommuner at kontrollere medarbejdernes digitale identiteter og sikre sikker adgang til cloudservices.
– Vi er stolte af at være valgt som ProActives samarbejdspartner på identitetsstyring, og vi ser meget frem til det nye samarbejde. ProActive er en stor og veletableret aktør på markedet, og de er specialister i Microsofts teknologier – og netop her kan ID Connects løsning komplimentere tilbuddet til de danske kommuner, siger Jørgen Østergaard, adm. direktør og stifter af ID Connect.
– Vi har fulgt ID Connects udvikling de seneste år, og med en snarlig overgang til MitID og en kraftig vækst i nye services baseret på FKI adgangsstyring har timingen været optimal i forhold til nu at indgå et strategisk partnerskab med ID Connect, siger Mikael Rønfeldt, Director Public Sector hos ProActive.
Sikker adgang med digitale identiteter
Mange af landets kommuner gennemgår i disse år en digital transformation af organisationen og er således i fuld gang med at erstatte de gamle IT-systemer og applikationer med nye cloudbaserede services. I den forbindelse sker der også et skift i forhold til måden, hvorpå man giver medarbejderne sikker adgang til systemer og services.
Derfor skal overgangen til cloudplatforme som Microsoft 365 og Microsoft Azure understøttes af løsninger, der giver brugerne ubesværet adgang til diverse services via brugernes digitale identitet.
På den måde er det ikke længere brugerens device, der giver adgang til IT-systemerne, men derimod medarbejderens digitale identitet, der bliver nøglen. Det kræver, at kommunerne har ét centralt sted, hvor de registrerer og vedligeholder al information om samtlige brugere og det er hér ID Connects løsning træder til med en brugervenlig og cloudbaseret løsning.
Nye muligheder med NemLogin 3.0
Når kommunerne til august får adgang til det nye NemLogin 3.0, åbner kombinationen af MitID og FKI adgangsstyring op for nye muligheder i den offentlige sektor. Det bliver eksempelvis muligt at validere ens medarbejdere ud fra NSIS, som er den nye nationale standard. Kombineres dette med mulighederne for at styre login til ens services med bekræftelse foretaget af for eksempel MitID eller Microsoft Authenticator, bliver det både billigere og nemmere for kommunerne at vedligeholde.
– Det handler om at sikre borgernes data, og dermed understøtte den tillid, der skal være til en kommune i forhold til dens håndtering af borgernes informationer. Samtidig handler det også om at gøre det lettere for de medarbejdere i kommunen, der arbejder med borgernes data, at påtage sig det ansvar, siger Jørgen Østergaard.
Kundecase eksempler
Middelfart Kommune
Efter dialog med tre udbydere valgte Middelfart Kommune at samarbejde med ID Connect om en løsning, der skulle sikre kommunens håndtering af brugere og adgangsstyring. Med en skræddersyet integration til den fælleskommunale rammearkitektur, KOMBIT, og en fortsat fokuseret udvikling på integration til kommende offentlige systemer som Nemlogin-3 og det nye MitID, stod ID Connect som det stærkeste og mest fordelagtige valg – læs den fulde kundecase.
Nyborg Kommune
En aftale om et nyt Identity and Access Management-system fra ID Connect har sikret Nyborg Kommune bedre overblik over kommunens brugeradministration i forhold til nuværende og kommende KOMBIT systemer, ligesom alle rammer i den nye SKI 02.19 SaaS/Cloud aftale er tænkt ind i løsningen. Løsningen fra ID Connect er udviklet til at håndtere kommunernes krav til adgangsstyring, så compliance i forhold til GDPR-regler sikres. Løsningen giver fuld indsigt i, hvem der har adgang til systemer og data – og hvornår en adgang sidst har været benyttet – læs den fulde kundecase.
Mere sikkerhed. Mindre besvær!
Rollebaseret adgangsstyring er den professionelle løsning til alle, der ønsker en sikker og effektiv metode til bruger- og adgangsstyring, som de selv kan administrere og vedligeholde. Med ID Connect kan du både beskytte medarbejdernes digitale identitet og samtidig skabe en sikker forbindelse mellem dine medarbejdere og de digitale tjenester, de bruger i dagligdagen.